Think before you say

Mår du illa när du ser andra människors framgång? Har du lust att lägga krokben på personen som lyckas med något, som du själv misslyckas med? Snackar du skit om personen som har saker du så gärna själv skulle vilja ha?

Det finns människor här på vår jord som ser sig själv som felfria och mycket bättre än andra, även fast du inombords känner dig mindre värd? Känner du igen dig?
Avundsjuka.

Nu kommer vi in på det här med de elaka komentarerna. Jag tror inte att jag är den ensamma drabbade.
Är det kul att göra någon ledsen, är det kul att förstöra någon självförtroende genom att slänga in en taskig komentar? Är det verkligen värt det. Skulle du vilja bli behandlad på det sättet själv? Behandla inte andra som du själv icke vill bli behandlad!

Vissa av er klarar inte av att se på något man igentligen tycker är fint. Vissa klarar inte av att se att någon annan faktiskt har en blogg som ganska många tycker om att läsa, med endå hyfsat fina bilder.
Jag tycker att det är väldigt tråkigt faktiskt. Jag startade en blogg för att visa er en del av mitt liv ur mitt perspektiv. Men som "bloggerska" får man ta vissa konsekvenser, som då komentarerna.
Man behöver lära sig att stänga ute de tråkiga komentarerna och inte ta åt sig. Ungefär in i ena örat och ut direkt i de andra.

Allting skulle vart så himla mycket enklare ifall vi alla kunde vara glada för varandras skull, och bara skicka in massa fina komentarer istället? Jag tvingar er inte att komentera, men ifall ni hatar mig så himla mycket, så kan ni hålla era tankar om mig för er själva, tack. Vi alla är fina på vårt sätt, och jag försöker att stärka mitt egna självförtroende genom att lägga in bilder på mig själv som jag faktiskt tycker ser helt okej ut. Och jag vill då tacka för alla fina komentarer jag får, som faktiskt höjer självförtroendet en grad. ♥


8 kommentar(er)
Anonym:
Men skit i dem, de är inte värda någon uppmärksamhet alls, jag vet att det är jobbigt och att man blir sårad innombords, asså jag blir också det när någon kommenterar sånt till mig, men jag skiter i det och när de märker att jag skiter i det slutar de kommentera i promise, stå på dig bara och ta ingen skit!

2010-12-13 kl 22:28:40
titta på din mamma:
bra zanoo =) stolt av dig! Vi sees snart ;)
2010-12-13 kl 22:31:22
Anonym:
så fin :|
2010-12-14 kl 00:12:33
Anonym:
ögoneeeeeen dödarrrrrrr
2010-12-14 kl 00:12:57
klarah:
du är vacker zana, inget snack om saken :)
2010-12-14 kl 22:10:45
URL: http://klaaraamanda.blogg.se/
mexy:
Jätte bra skrivet.
2010-12-15 kl 01:05:14
URL: http://www.nattstad.se/mexy
Ebba:
Skit i alla andra, jävla loosers är dom! Bra du iallafall fattar att dom är avundsjuka för då behöver du ju verkligen inte bry dig, alls. Du är skit fin zana, det är du verkligen. Så stå på dig, varför ens ge de elaka kommentarerna uppmärksamhet? Ta bort dom och banga skriva nåt om dom så är det nog inte lika kul för töntarna att kommentera efter ett tag. Att slå på någon som inte slår tillbaka är väldigt tråkigt.

Du är Go!
2010-12-15 kl 22:46:00
Anonym:
du e vacker som fan :)
2010-12-16 kl 15:13:14

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: