Självförtroende

Självförtroendet är en av den viktigaste delen i ditt liv.
Utan ett bra självförtroende kan saker gå illa.

Klart man vill vara så vacker som möjligt. Klart man vill vara en riktig hot babe. Men är det verkligen bara det som räknas?

Man vill inte se sig själv i spegeln, man vill inte klä sig i korta shorts, man vill inte visa sina ben man hatar så mycket osv. Men några tips kan vara, att bara tänka på alla sina fina sidor, även fast det är svårt.

Du vaknar på morgonen och ställer dig framför spegeln för att sminka dig inför skolan. Du tittar på din näsa och tänker hur fruktansvärt ful den är. Sen går du över till dina ögonfransar: "Fy vad korta dom är". När detta händer, GÅ DÄR IFRÅN. Stoppa de dåliga tankarna. Gå och ät en frukost tills du glömt allt tråkigt du precis tänkte på framför spegeln.
Sen gör du ett nytt försök.
Titta på dig själv, och hitta de fina sakerna på dig själv. "Min ögonfärg" eller "Mina ögonbryn".
Så fort du hittar något du tycker mindre om, GÅ DÄRIFRÅN!

Det hjälper jag lovar er.
Vi människor är alla vackra på olika sätt. Man måste acceptera sig för den man är. Ni alla är vackra på erat sätt.

Det finns inga snabba lösningar för att få ett självförtroende av stål, man måste kämpa för det. Det finns människor som jobbar med sitt självförtroende livet ut.

Några tips på ett bra självförtroende
* Sluta jämföra dig själv med andra. Människor man tror är hur lyckliga som helst har också saker de behöver brottas med. Ett bra självförtroende någon visar behöver inte alltid vara sanning.
* Tänk på allt det positiva och inte de negativa. Låt inte dig själv börja röra om i grytan med de saker som är negativa, tänk på allt  de positiva med dig och det du förmedlat.
* Skriv ner allt det positiva på ett papper. Skriv ner allt som är så himla bra med dig. En god vän, tänker alltid på andra, fint hår osv. Det uppmuntrar en alltid!
* Fokusera utåt och inte inåt. Ofta tänker många människor såhär när de precis suttit och haft en konversation med någon man inte känner så väl: "Åh gud, var det jag precis sa något jag kanske inte borde säga", "Åh nej nu kommer hon att hata mig för att jag inte tyckte som hon tyckte".
Det är inte det viktiga! Det viktiga är att du är dig själv och säger vad du tycker och tänker. Du blir inte en bättre person för att du tycker och tänker som din kompis. Bara för stunden

Hoppas jag hjälpt er i alla fall lite. Ta del av mina råd, och tänk på det att det tar tid att bygga upp sitt självförtroende, men ge aldrig upp.

"Jag är bäst, jag är snyggast".


4 kommentar(er)
titta på din mamma!:
Det var mycket bra tips =)
2010-11-24 kl 16:03:21
lisa:
Säg inte att du tycker att du själv är ful då! Vet att du har sagt det någon gång när man har sagt att du e fin! Sluta med det! för det är inte sant :)
2010-11-24 kl 22:24:46
Naomi:
fint skrivit gumman!!
2010-11-25 kl 17:03:33
Naomi:
fint skrivit gumman!!
2010-11-25 kl 17:04:00

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: