You need to work hard for something you want

Känner mig så dum och tråkig som inte bloggar någonting nu när jag är sjuk... Så slänger in ett inlägg i alla fall!
Nu har mina kusin och moster åkt tillbaka hem till Norge, Tomt... Men det gör ingenting, åker faktiskt till dem redan nu på tordag! Får hoppas att jag blir frisk tills dess.

Kom och tänka på modellandet när jag ligger här stendöd i sängen utan något att göra, förutom att vila.
Det kanske är någon där ute som läser min blogg som också har den samma dröm som jag? Modellyrket. Tänkte ge er alla lite tips på vad man kan tänka på som modell ♥

  • Se till att bli fotograferad av en professionell fotograf. Då ökar chanserna att en modellargentur blir intresserad av dig.
  • Leta efter fotograf som bryr sig, Det finns en hur många oseriösa fotografer som helst.
  • Ta gärna med en kompis eller familjemedlem till fotograferingen. Om inte detta är tillåtet så tycker jag att du skall avboka... Man vet aldrig riktigt vad det kan vara för människa där bakom telefonen som ringer runt!
  • Inför en fotografering bör du ha så lite smink som möjligt på dig, då underlättar det för stylisten att styla dig.
  • Sov ut ordentligt innan en fotografering, Man vill inte att det skall synas på bilderna att man sovit bara några timmar. Alkohol kvällen innan rekomenderas inte heller!
  • Ta hänsyn till fotografens önskemål, men gör absolut ingenting som du inte tycker känns tryggt. Det är viktigt att du känner en trygghet, det syns även på bilderna sen.
  • En seriös fotograf ska respektera vad dina gränser är inom modellandet.
  • Gå mycket med hög klackat där hemma, så ni känner er säkra med högre skor.
  • Var förberedd i tid med kläder du tänkt använda, så inte tiden av fotograferingen går ut på att leta rätt kläder.
  • Passa tiden till dina olika uppdrag och fotograferingar! Allt kostar faktiskt tid och pengar
  • Se till att hålla kroppen i form och ät rätt och sunt. Hälsan är väldigt viktig i modellyrket.
  • Om du har en hel modellportfölj med många bilder, välj ut dina favoriter och kasta resten. En jättebra bild är bättre än 15 dåliga.
  • Blir du kontaktad på “gatan” av en som jobbar med modellyrket, så lämna aldrig ut kontaktuppgifter, utan be om att få ett visitkort så att du kan höra av dig senare ifall du är intresserad. Se till att få mycket information om företaget.
  • Om du har en favoritmodell som du står upp till, kolla på hennes modellbilder och titta ifall du kanske kan göra något liknande!
http://2.bp.blogspot.com/_28gdNhxamOA/SPyGcdMyhlI/AAAAAAAAAPo/ysUIPowLkmA/s400/Miranda_Kerr080816005.jpg
0 kommentar(er)

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: