Framtidsplaner

Jag har länge känt att jag inte passar in här. Jag gillar det inte. Jag trivs inte. Jag tycker inte om Sverige.
Och ta det nu inte fel. Jag menar inte att själva landet är "fult".
Jag tycker att Göteborg är en vacker stad, och att sverige är överhuvud taget ett jättefint land. Men. Det är något som inte stämmer.

Människorna, vädret, en hel del faktiskt... Jag vill flytta. Jag vill flytta till USA. Min dröm (där även min drömkille bor...) 
När jag blir 18 ger jag mig av. Jag har pratat med mamma om det här också faktiskt, och jag grät faktiskt. Jag gillar inte det här. Det går inte att riktigt skriva av hur man tycker och tänker, för det finns inte ens ord.
Jag vill vara en grym skådespelerska från USA som lever livet många drömmer om. Varför kunde jag inte bli något mer än vad jag är. Gud snälla gud, varför blev jag inte något bättre.
Jag vill bort.


Det falska leendet är framme.
2 kommentar(er)
linnea:
fan vad jag känner igen mig! vill inte heller stanna i sverige!
2010-11-07 kl 21:02:25
URL: http://linnearodi.devote.se
Anonym:
du är inte precis ensam om att säga så, sverige är ett jävla tråkigt lagomland...

ska själv sticka härifrån så fort jag kan, eller ja efter studenten blir det. :)

du har säkert redan tänkt en hel del, men jag råder dig ändå att du verkligen bör bestämma dig vad du nu ska göra när du kommer fram till USA. för ska du utbilda dig där så kostar det ju flera hundratusen per termin bara... och jag vet inte hur din ekonomiska situation ser ut, men det kostar massor att bo själv, och det kan vara svårt att få jobb, särskilt om man är ny i ett land.

menmen, lycka till iallafall. och kul att du har börjat blogga igen (:
2010-11-07 kl 23:06:22

Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: